era

طراحی خانه ای ویلایی در شهر Legnago، ایتالیا

villa design

پروژه 82 که یک خانه قدیمی و مخروبه بود که کارفرما تصمیم به طراحی و ساخت مجدد ساختمان گرفته بود که با مراجعه به دفتر و نیازها و موارد خواسته شده نسبت به طراحی آن اقدام شد که مواردی از این نکات طراحی در زیر توضیح داده شده است:

همانطور که در نقشه ها و تصاویر مشخص است سعی شده است از خطوط زمین در شکل گیری حجم ویلا کمک بگیریم.سعی شده است با استفاده از متریال ها طبیعی در نما ساختمان به ارتباط ویلا به طبیعت بیشتر تاکید شود و از فضای شهری خود را جداکند.

یکی از ویژگی های پروژه عدم ارتباط مستقیم همسایگان نسبت به فضای خصوصی در ضلع جنوب میباشد که میتواند فضایی دنج و آرام را به وجود بیاورد.

یکی از دلایلی که سعی شد تا ایده جداسازی  فضای پارکینگ از ساختمان اصلی  شود این بود که زمانی که وارد ساختمان اصلی ویلا میشویم این حس درک شود که از روابط شهری به یک خانه ای در دل طبیعت قدم گذاشته ایم.

سعی شده است با قرار دادن پارکینگ های مهمان در پشت ساختمان علاوه بر فیلتر کردن فضای پارکینگ نسبت به ساختمان اصلی با ایجاد بستر مناسب برای استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان سایبان در این فضا بخشی از انرژی لازم در ویلا رو بتونیم تامین کنیم .

ایده شکاف در دل ساختمان علاوه بر جداسازی فضای شهری از طبیعت، محلی است برای هدایت مهمان ها به ورودی اصلی

از ویژگی های طراحی داخلی ساختمان با توجه پیوستگی که در فضای نشیمن و آشپزخانه و فضای تلویزیون وجود داشت سعی شده با ایجاد یک شومینه و مرکزیت قرار دادن آن نسبت به جداسازی این فضاها از نظر بصری تاکید شود