era

سبک مدیترانه ای در طراحی داخلی

سبک مدیترانه ای در طراحی داخلی: عاشقانه های ساحل جنوبی در خانه شما

سبک مدیترانه ای در طراحی داخلی با طرح های ساده و رمانتیک کشورهای اروپای جنوبی دیده می شود و مشخصه ی اصلی آن تن روشن و گرم در رنگ بندی ، و همچنین استفاده گسترده از مواد طبیعی مانند سرامیک ، چوب ، آهن کارشده و پنبه است. در این طرح جسارت ،سادگی و راحتی باهم ترکیب شده اند بنابراین می توان از این سبک هم در طراحی داخلی آپارتمان و هم در طراحی داخلی خانه های ویلایی استفاده کرد. اگر می خواهید خانه خود را با عاشقانه های آفتابی اسپانیا ، فراوانی رنگ های گرم ایتالیا ، طراوت دریایی یونان و ادویه های مراکش پر کنید ، مطمئنا دکوراسیون به سبک مدیترانه ای تجسم همه موارد فوق خواهد بود.

C:\Users\SAMIN\Desktop\1-3.jpg

C:\Users\SAMIN\Desktop\zara-home-spring-summer-17-pufikhomes-1.jpg

این سبک نمودی از زندگی روزمره شاد و آرام سواحل جنوبی اروپاست، از مبلمان با رنگ روشن فضای باز تا عناصر دکور چوبی ، دست ساز و سنگی (که منشا این ها ایتالیا است). هر کشور در این منطقه پالت رنگ ، پارچه ها و بافت های رایج خاص خود را در طراحی دارد ، اما با این وجود ویژگی های مشترک بسیار بیشتری وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

C:\Users\SAMIN\Desktop\morskoi-interier-v-ispanii-1.jpg

ویژگی های رایج سبک مدیترانه ای در طراحی داخلی آپارتمان :

  • رنگ های بکار رفته در این سبک الهام گرفته از رنگ های خورشید اند، در واقع کلید طراحی فضای این سبک انتخاب صحیح رنگ برای دیوارها ، کفپوش ها ، مبلمان و پارچه ها است. الهام گرفته از تن های مختلف آبی ، فیروزه ای ، سایه های بنفش کمرنگ دریا ، رنگ های شاداب گیاهان ، شنهای گرم ساحل و خنکای آسمان ابری می باشند. اگر رنگ های سرد را دوست ندارید ، از رنگهای الهام گرفته از آفتاب مثل قهوه ای مایل به قرمز ، زیتونی ، قرمز ، صورتی و زرد پررنگ استفاده کنید.
  • تمام مبلمان و لوازم جانبی باید منحصرا از مواد طبیعی و قابل اعتماد مثل چوب ، آهن کارشده ، شیشه ، سنگ باشد و رنگهای طبیعی و سرد آنها باید با ترکیب آنها با پارچه هایی با رنگ های روشن که در کوسن ، فرش و ملافه بکار می رود تعدیل شود.
  • در این سبک می توان از سرامیک یا کاشی برای کف پوش استفاده کرد به شرطی که با یک حصیر نرم حس گرمی به آن افزود . علاوه بر آن می توان از چوب لمینت یا تخته های چوبی سفید و زبر استفاده کرد.
  • استفاده از پرده های نازک و روشن حس زبری مبلمان با الیاف طبیعی را از بین می برد در واقع پرده های این سبک باید ساده و به دور از طرح های رنگی یا منگوله و سایر تزئینات باشد. استفاده از کتیبه های دست ساز در بالای پرده ها مجاز است.
  • ارتفاع سقف باید زیاد باشد و پالت رنگی مطلوب برای آن رنگ ماسه ای مات، بژ و تن های مختلف شیری است. در حالت ایده آل ، سقف ها با تیرهای چوبی عظیم تزئین شده اند.
  • استفاده از کاغذ دیواری در این سبک مجاز نیست ، به جای آن دیوار را گچی کرده و از رنگ های روشن روی آن استفاده کنید.
  • هنگام استفاده از اکسسوری ها باید در نظر داشته باشید که وسایل کاربردی باید انتخاب شوند در غیر این صورت فضا شلوغ می شود در حالی که سبک مدیترانه ای به زیبایی در حالت مختصر و کاربردی بودن شهرت دارد و تجملات و شلوغی مغایر با قوانین این سبک است.
  • به یاد داشته باشید رویکرد خلاقانه برای طراحی یک خانه را می توان با استفاده از بافت دیوار و مبلمان نشان داد.
  • اگر در طراحی یک آپارتمان به سبک مدیترانه ای از عناصر موزاییکی استفاده شود کامل تر به نظر می رسد. برای این کار به تکه کاشی های سرامیکی کوچک یا تراش خورده یا مجموعه ای از آینه ها نیاز دارید. می توانید از موزاییک در داخل و خارج از خانه و همچنین آشپزخانه ، قسمت استخر و راهرو استفاده کنید. اگر می خواهید کمی بیشتر در اتاق اضافه کنید ، پس می توانید از آن در هر گوشه آپارتمان یا خانه استفاده کنید. به عنوان مثال ،در ساخت پیشخوان در آشپزخانه.

C:\Users\SAMIN\Desktop\milyi-dom-v-ispanskoi-glubinke-pufikhomes-5.jpg

مواردی که هنگام طراحی آشپزخانه به سبک مدیترانه ای باید مدنظر داشته باشید.

آشپزخانه یا اتاق نشیمن آشپزخانه به این سبک مثل کوکتل لذیذی از سنت های فرهنگی کشورهای جنوبی است. آیا می خواهید حس مهمان نوازی و راحتی را مجسم کنید؟ آشپزخانه به سبک مدیترانه ای برای آن ایده آل است. طراحی ممکن است المنت های زیادی را شامل شود. اما این به معنای اشباع آن با جزئیات نیست. هر ترکیبی را انتخاب کنید: از تناژ رنگ های خورشید گرفته تا تناژ رنگ های مات شنی. تنها محدودیت تخیل و بودجه شماست.

C:\Users\SAMIN\Desktop\4.jpg

مبلمان آشپزخانه سبک مدیترانه ای:

  1. میز ناهار خوری بزرگ برای 4-6 نفر برای یک وعده غذایی راحت.
  2. کابینت هایی با چوب طبیعی و کاشی و سرامیک روی دیوار ، الحاق شیشه و اتصالات فلزی .
  3. صندلی های چوبی با پشتی پهن یا قاب های فلزی ظریف یا صندلی های نرم با پارچه چهارخانه نخی یا پارچه ای تودوزی شده .
  4. یک کمد چوبی با قفسه های باز پر از لوازم زیبا (وسایل آشپزخانه یا بشقاب های تزئینی با رنگ روشن).
  5. میز با رویه ساخته شده از سنگ طبیعی ، کاشی و سرامیک یا ترکیبی از اینها.
  6. سینک ظرفشویی بزرگ سرامیکی، کاملاً فضای داخلی آشپزخانه شما را تکمیل می کند.

C:\Users\SAMIN\Desktop\kitchen_1.jpg

دیوار ها

کاغذهای دیواری و پانل های آشپزخانه در این طرح استفاده نمی شود. به عنوان یک قاعده ، دیوارها یا کاشی کاری شده یا با سنگ پوشیده می شود. کاشی های سبک مدیترانه ای را می توان به روش موزاییکی انتخاب کرد. در مورد انتخاب رنگ ، رایج ترین رنگ های استفاده شده تناژهایی از زرد ، کرم روشن ، شنی و ماسه ای و همچنین انواع مختلفی از تناژ رنگ های آفتابی است. همچنین می توان آشپزخانه را از رنگ های مختلف گرم تزئین کرد ، که باعث می شود در فصل زمستان از دمای بیشتری برخوردار باشد.

C:\Users\SAMIN\Desktop\uyutnyi-dom-na-mayorke-2.jpg

کف

برای کف ، اغلب از کاشی و سرامیک در یک طرح رنگی هماهنگ با دیوارها و سقف استفاده می شود. اگر با کف سرامیک احساس سرما کردید ، یک حصیر نرم روی آن بیندازید.

C:\Users\SAMIN\Desktop\dom-v-italii-7.jpg

سقف

المنت محبوب برای تزئین سقف، تیرهای چوبی عظیم به رنگ خاکستری و قهوه ای تیره است. این عناصر برای یک آشپزخانه بزرگ ایده آل هستند. برای آپارتمان بهتر است از رنگ بژ مات برای سقف استفاده کنید.

C:\Users\SAMIN\Desktop\francesca-pagliai-9.jpg

آشپزخانه به سبک مدیترانه ای معمولاً فضای غذاخوری بزرگی دارد. همچنین ناحیه ی بین قسمت پخت و پز و ناهارخوری را می توان با یک سطح اضافی کارشده یا یک پیشخوان بار جدا کرد.

شکل عمده اتاق خواب به سبک مدیترانه ای

هنگام طراحی اتاق خواب به سبک مدیترانه ای ابتدا تعیین کنید که سبک مدیترانه ای کدام کشور را ترجیح می دهید. سبک یونانی رنگارنگ یا سبک اسپانیایی با رنگ های سفید و آبی؟ یا شاید ایتالیایی ملایم؟ در ادامه چند نمونه را بررسی کنیم.

C:\Users\SAMIN\Desktop\7.jpg

مدیترانه ایتالیایی

این سبک با نقوش درشت روستایی مشخص می شود. جذابیت دنیای قدیمی از طریق کف تیره ، مبلمان لوکس مستحکم و تیرهای سقفی چوبی حاصل می شود. هنگام انتخاب ملافه ها اغلب از ترکیبی پررنگ از رنگ های نارنجی و قرمز روشن استفاده می شود. رنگ های خاکی و خنثی می توانند زمینه مناسبی برای اکسسوری هایی با رنگ های روشن باشند. سبک مدیترانه ای در فضای داخلی اتاق خواب ممکن است شامل گچ بری ونیزی نیز باشد.

C:\Users\SAMIN\Desktop\Italie-29.jpg

مدیترانه یونان

روح یونانی در فضای داخلی یک آپارتمان یا یک خانه را می توان به راحتی با رنگ های آبی و فیروزه ای پررنگ تشخیص داد که رنگ های دریا را انتقال می دهد. این پالت رنگ های دریایی غالباً با گچ سفید و کفی های سفید ترکیب می شود. دیوارهای سفید با سقف و ملافه هایی با الگوهای یونانی ترکیب شده اند. این انتخاب هم در سبک مدرن و هم در سبک سنتی کاربرد دارد.

C:\Users\SAMIN\Desktop\villa-marandi-cycladic-junior-suite-164420.jpg

طراحی جهانی

طرح مدیترانه ای بخاطر دکوراسیون گرم و جذابش که ترکیبی از گزینه های کلاسیک ، مدرن و سبک غیر متعارف است ، برای اتاق خواب بسیار مناسب است. بنابراین ، تختخواب تزئین شده با چهار برجک در ترکیب با لامپ های میزی مدرن ، ملافه و پرده های نازک پنجره عالی به نظر می رسد.

اتاق نشیمن به سبک مدیترانه ای و ویژگی های آن

رنگبندی

اول از همه ، شما باید رنگ بندی مناسب را انتخاب کنید ، و برای انتخاب رنگ بندی باید تصمیم بگیرید که کدام ترند را می پسندید. اگر ایتالیایی را انتخاب کردید ، تناژهای رنگ های زمینی مثل خاکستری ، شن و ماسه ای ، زرد و رنگ های مایل به سفال مناسب است اما اگر یونانی را برگزیدید گزینه ایده آل سفالی ، آبی ، زیتونی و رنگ های مایل به قرمز است.

C:\Users\SAMIN\Desktop\e527eebd-df98-40aa-965f-9168ee65ecde.jpg

C:\Users\SAMIN\Desktop\villa-na-ostrove-capri-2.jpg

مبلمان

صرف نظر از المان های هر کشور ، مبلمان چوبی را اضافه کنید. برای انتقال غنای زیبایی شناسی ایتالیا ، مبلمان با عناصر ظریف آهن کارشده را خریداری کنید. فضای داخلی اتاق نشیمن معمولاً شامل یک مبل با ارتفاع کم ، دو صندلی ، یک میز عسلی و یک کتابخانه یا یک قفسه است. علاوه بر این ، می توانید یک دراور هم قرار دهید. چراغ ها و صندلی ها با ارتفاع بلند را نیز جهت تزئین قرار دهید.

C:\Users\SAMIN\Desktop\dom-v-italii-3.jpg

اتاق نشیمن با مبلمان چوبی ساده روستایی کاملاً متعلق به یونان است. صندلی های حصیری و پف دار با روکش های پنبه ای نیز مجاز است. در این حالت ، مبلمان باید به گونه ای مرتب شوند که فضای کافی برای حرکت راحت وجود داشته باشد.

کف

همانند اتاق خواب ، کف معمولاً با کاشی و سرامیک ، سنگ طبیعی ، تخته های چوبی نقاشی شده یا لمینت صیقل داده نشده پوشیده می شود.

C:\Users\SAMIN\Desktop\kensho-mykonos-27.jpg

دیوار ها و سقف

اگر می خواهید یک اتاق نشیمن را به این سبک طراحی کنید ، لازم است هرگونه صیقل دادن دیوارها ، به جز گچ برجسته و نقاشی با رنگ های سایه مانند را حذف کنید. تیرهای چوبی ناهموار در سقف ، متریال های دکوری مشخصه طرح اصلی ، متناسب با دهانه های پنجره و درب انتخاب شده است. لوستر با قطعات آهن کارشده فقط در صورت طراحی سبک ایتالیایی در اتاق نشیمن باید استفاده شود.

C:\Users\SAMIN\Desktop\4-2-1.jpg

دکور

دکور باعث حس راحتی در اتاق نشیمن می شود. از سرامیک های تزئینی در وسایلی مانند گلدان ، بشقاب های تزئینی و آمفورا میتوان استفاده کرد. شمعدان ها و لامپ های مسی کارشده به اتاق نشیمن زیبایی خاصی می بخشند. کوسن های روشن و تشک های نرم را فراموش نکنید.

C:\Users\SAMIN\Desktop\zara-home-ss17-underwater-pufikhomes-6.jpg

مشخصه های خاص حمام به سبک مدیترانه ای

تشخیص حمام به این سبک به لطف دکوراسیون اصلی آن، بسیار آسان است. وان بزرگ را حذف کرده و به جای آن از کابین دوش یا وان گرد استفاده کنید.

C:\Users\SAMIN\Desktop\zara-home-ss17-underwater-pufikhomes-11.jpg

در این حمام هرچیزی از مواد طبیعی ساخته شده ، از مواد تکمیل کننده تا اکسسوری های حمام. فضای داخلی حمام با دکوراسیون گل و گیاه و همچنین یک آینه کلاسیک یا آمفوره تکمیل می شود. دیوارها و سقف ها را می توان با نوارهایی به سبک آنتیک یا رومی تزئین کرد.

C:\Users\SAMIN\Desktop\zara-home-ss17-underwater-pufikhomes-5a.jpg

توصیه می شود برای دیوارها ، از کاشی هایی با رنگهای سنتی استفاده کنید و برای کفپوش نیز کاشی های چوبی یا سرامیکی در نظر بگیرید. در این سبک ویژگی یک سرویس بهداشتی خوب ، طبیعی بودن متریال های آن و ظرافت و زیبایی با حداقل تعداد لوازم دکوری است.

C:\Users\SAMIN\Desktop\zarasamli.jpg

خانه به سبک مدیترانه ای روستایی

هیچ سبکی مثل این سبک نمی تواند جذابیت و زیبایی کلاسیک سواحل مدیترانه را منتقل کند. این طراحی یکی از محبوب ترین طرح ها در جهان است. سوال این است که چگونه می توان خانه هایمان را در این سبک طراحی کرد؟

C:\Users\SAMIN\Desktop\voshititelnyi-dom-u-morya-5.jpg

اگر خانه تان هنوز در دست ساخت است بهتر است شکل قوسی برای پنجره ها و درها انتخاب کنید. با این کار به یک گذرگاه خوب بین فضای داخلی و بیرونی دست میابید. از این گذشته ، فضای داخلی خانه به سبک مدیترانه ای با فضای بیرونی آن هماهنگی پیدا می کند.

C:\Users\SAMIN\Desktop\anemomilos-hotel-folegandros-green-studio-gallery-18.jpg

برای طراحی فضای بیرونی خانه به سبک مدیترانه ای ، توجه ویژه ای به ایوان ، پله ها ، آلاچیق ها و پاسیوها ، مورد نیاز است . برای شروع می توانید از حصارهای زیبای دست ساز بهره برده یا استخر یا فواره به فضای بیرونی اضافه کنید. همچنین ، ساکنان مناطق جنوبی به طور گسترده ای از المنت های مصنوعی در طراحی خارجی خانه استفاده می کنند ، به گونه ای که با همان عناصر داخل خانه هماهنگ شود. فراموش نکنید که سبک مدیترانه ای به معنای سرشار از طبیعت و سرسبزی است. با روش های طراحی جنوبی می توانید نمای خارجی خانه خود را همچون خانه های ساحلی بسازید.

C:\Users\SAMIN\Desktop\letniy-domik-v-ispanii-1.jpg

گردآورنده: ثمین آسیابی